JAK SI STANOVIT SVOU CENU
09.08.2015 20:13
Motivační příběh o Picassovi.
Každý, kdo podniká, musí řešit tuto otázku: „Kolik si říct za svoji práci?“ Není problém sečíst položky, které přímo do produktu vstupují. Potíž nastává, když musíme na „peníze přepočítat sami sebe“. Často nakukujeme ke konkurenci a svoje zboží s ní porovnáváme. Abychom si náhodou neřekli moc! V knize „Jak dělat, co vás baví a dostat za to zaplaceno“ je krásný motivační příběh o Picassovi, který chci „poslat“ dál.
Říká se, že před několika desítkami let se jedna žena procházela po Paříži a najednou si všimla, že v jedné kavárničce na chodníku sedí Picasso a něco si kreslí. Požádala jej, jestli by ji nenakreslit, že mu zaplatí, co si řekne.
Za několik málo minut měla v ruce svůj portrét – originál od Picassa. „A co vám tedy dlužím?“ zeptala se. „Pět tisíc franků,“ zazněla odpověď. „Ale vždyť vám to trvalo jen tři minuty!“ namítla „Ale kdepak,“ odvětil Picasso, „trvalo mi to celý život".
... naše cena pro ostatní vychází ze všeho, co nabízíme – z našeho přirozeného nadání, dovedností, ze všech zkušeností a znalostí. Náš výrobek,naše služba, odráží všechny hodnoty, zážitky, prohry, pokusy i omyly. Všechno, co jsme prožili, naučili se, co jsme dostali do vínku, školy, semináře, zkrátka vše, co umíme … to celé se projeví nakonec v tom, jakým způsobem uvážeme mašličku na náhrdelník...
Neprodáváte totiž součet komponentů a materiálu za 50,- korun ale dovednosti a schopnosti celého svého života.